Zinken dakgoot zonder te solderen - M333 Rheinzink lijmgoot


Vliegtuigen worden tegenwoordig gelijmt, maar ook een zinken dakgoot!

Met de speciale Rheinzink lijm wordt een oersterke verbinding gemaakt tussen de dakgoot delen en is deze goot zonder te solderen eenvoudig te monteren.

De Duitse Rheinzink lijmgoot wordt onderling (lengtes van 3 meter) overlapt. De zuurvrije kit/lijm wordt tussen de twee delen aangebracht. Het kopschot wordt op het uiteinde van de goot geplaatst en aan de binnenzijde vastgelijmd.
De uitloop naar de HWA-buis wordt gemaakt met een trechteruitloop, die aan de goot wordt gehaakt (dus geen tapeind meer nodig). Eventuele binnen of buitenhoeken zijn geprefabriceerd, waardoor deze kant- en klaar kunnen worden vastgelijmd.

Bekijk Rheinzink handleiding >

Meer informatie vind je onderaan deze pagina.


Mastgoot M333 Duits / Veluws model

In Duitsland wordt een ander model mastgoot toegepast. Deze goot wordt ook in het oosten van Nederland toegepast onder de naam 'Veluwse goot'. Het verschil ten opzichte van een Nederlandse model mastgoot is:

  • Het Duits model mastgoot heeft geen 'tussenstuk' achter de kraal;
  • De kopschotten worden om de goot heen geplaatst en aan de buitenzijde gesoldeerd;
  • De uitloop wordt gevormd door een trechteruitloop en geen tapeind;
  • Het Duits model mastgoot is naast het lijmen ook te solderen.


De Duitse M333 dakgoot is een ideaal alternatief voor de M37 Nederlandse mastgoot.

Het verlijmen van de Nederlandse typen goten is niet mogelijk. Dit komt o.a. door de onderlinge passing van kopschotten en toebehoren. Let op! Verbindingstukken geeft bij zinken dakgoten lekkage op de lange termijn. Om die reden verkopen wij geen klik-verbindingstukken en adviseren wij de overige Nederlandse modellen altijd te solderen.

 


Vliegtuigen worden tegenwoordig gelijmt, maar ook een zinken dakgoot!

Met de speciale Rheinzink lijm wordt een oersterke verbinding gemaakt tussen de dakgoot delen en is deze goot zonder te solderen eenvoudig te monteren.

De Duitse Rheinzink lijmgoot wordt onderling (lengtes van 3 meter) overlapt. De zuurvrije kit/lijm wordt tussen de twee delen aangebracht. Het kopschot wordt op het uiteinde van de goot geplaatst en aan de binnenzijde vastgelijmd.
De uitloop naar de HWA-buis wordt gemaakt met een trechteruitloop, die aan de goot wordt gehaakt (dus geen tapeind meer nodig). Eventuele binnen of buitenhoeken zijn geprefabriceerd, waardoor deze kant- en klaar kunnen worden vastgelijmd.

Bekijk Rheinzink handleiding >

Meer informatie vind je onderaan deze pagina.
[break]

Mastgoot M333 Duits / Veluws model

In Duitsland wordt een ander model mastgoot toegepast. Deze goot wordt ook in het oosten van Nederland toegepast onder de naam 'Veluwse goot'. Het verschil ten opzichte van een Nederlandse model mastgoot is:

  • Het Duits model mastgoot heeft geen 'tussenstuk' achter de kraal;
  • De kopschotten worden om de goot heen geplaatst en aan de buitenzijde gesoldeerd;
  • De uitloop wordt gevormd door een trechteruitloop en geen tapeind;
  • Het Duits model mastgoot is naast het lijmen ook te solderen.


De Duitse M333 dakgoot is een ideaal alternatief voor de M37 Nederlandse mastgoot.

Het verlijmen van de Nederlandse typen goten is niet mogelijk. Dit komt o.a. door de onderlinge passing van kopschotten en toebehoren. Let op! Verbindingstukken geeft bij zinken dakgoten lekkage op de lange termijn. Om die reden verkopen wij geen klik-verbindingstukken en adviseren wij de overige Nederlandse modellen altijd te solderen.

 

Lees meer