Klantenservice

Op Dakgootwinkel.nl kun je bouwen!

Wij stellen onze klant centraal. Daarom hebben we een overzichtelijke website waarop je alle onderdelen en prijzen gemakkelijk kunt terugvinden. Daarnaast staan onze professionals klaar om jou te helpen wanneer jij dat wilt. ‘Betrouwbaarheid’ is ons sleutelwoord.

 

Heb je vragen?

Dakgootwinkel gaat voor een klanttevredenheid van 100%. Heb je meer informatie nodig over een product? Kom je niet uit het bestelproces? Wil je de status van je bestelling weten? Haal je jouw producten liever op bij ons Pick Up Point in Raalte? Of heb je advies nodig over het samenstellen van jouw dakgoot? Mail onze klantenservice gerust. Wij staan voor je klaar!

Neem contact op
Verstuur
Nog vragen? Onze klantenservice is gesloten
Veelgestelde vragen
  • 1. Bestellen en Betalen
    • 1.1. Wat zijn de betaalmogelijkheden?
      • Dakgootwinkel.nl maakt gebruik van MultiSafepay.

        MultiSafepay biedt diverse wereldwijde betaalmethoden aan. Je kunt jouw favoriete optie selecteren tijdens het afrekenen.

         

        Mogelijke betaalopties:

        IDEAL (Geen extra kosten)
        Direct afschrijving van je rekening binnen jouw eigen vertrouwde bankomgeving.

        Creditcard
        Wij accepteren de volgende Creditcards:
        - Mastercard
        - Visa
        - Maestro

        Bankcontact/Mister Cash (België)
        Bankcontact/Mister Cash maakt gebruik van een fysieke kaart die is gekoppeld aan een tegoed op een Belgische bankrekening. Je kunt zowel on- als offline met de kaart betalen. Betalingen via Mister Cash zijn gegarandeerd. Deze methode vertoont dus sterke gelijkenissen met het Nederlandse iDEAL.

        SOFORT Banking
        SOFORT Banking biedt een multinationale debet-betaaldienst die consumenten veilig laat afrekenen tijdens het internetbankieren.

        Bankoverschrijving (Geen extra kosten)
        Je maakt het bedrag over aan MultiSafepay. Vul de meegeleverde betaalcode in bij de betaalomschrijving. Aan de hand van deze code zal het systeem jouw betaling automatisch koppelen aan de bestelling. De betaling wordt direct na ontvangst verwerkt.

        Giropay
        Giropay is de populairste betaalmethode van Duitsland. Betalingen worden direct van de bankrekening van de consument afgeschreven.


        PayPal 
        (3% extra kosten)
        Betaal via je vertrouwde PayPal-account.

        AfterPay - achteraf betalen

        Wanneer je kiest voor de betaaloptie ‘achteraf betalen’, zal AfterPay jouw gegevens in realtime controleren op kredietwaardigheid. Indien je niet in aanmerking komt om achteraf te betalen, heb je direct de mogelijkheid om alsnog af te rekenen via een andere betaalmethode. Krijg je wel toestemming, dan wordt je bestelling geaccepteerd en uitgeleverd. Het product ontvang je namens Dakgootwinkel.nl, terwijl AfterPay de factuur naar je stuurt per e-mail. Je dient deze factuur binnen 14 dagen te betalen.

        Wat is het maximale orderbedrag bij Billink-betalingen?

        - Consumenten: tot €2.500,-

        - Bedrijven: tot €750,-

        - Bekende bedrijven bij AfterPay: tot €1.000,-

         

        Gespreid betalen
        SprayPay – Gespreid betalen

        Gespreid betalen is mogelijk vanaf een aankoopbedrag van €250 tot €3500,-.

         

        Tijdens de aanvraag kan je kiezen in hoeveel termijnen je het aankoopbedrag wil terugbetalen.

        De keuze bestaat uit: 12, 18, 24 of 36 maanden. Het rente percentage is afhankelijk van de looptijd maar dit varieert tussen de 11.9% en 14%.

        Om via SprayPay te kunnen betalen moet je de volgende stappen doorlopen:

        - Inkomsten / lasten toets

        - Identificatie met behulp van IDIN

        - Overeenkomst digitaal accepteren

        - Ondertekening automatische incasso

        Dit gebeurt allemaal online, zorgvuldig en uiterst efficiënt. Direct krijg je te horen of gespreid betalen mogelijk is. Als de aanvraag volledig is afgerond en door SprayPay wordt goedgekeurd wordt het eerste termijnbedrag na 30 dagen afgeschreven.

        Rekenhulp:

         

    • 1.2. Wat zijn de verzendkosten?
      • VERZENDKOSTEN

        - producten langer dan 1 meter €29,- excl.btw (transporteur).

        - Standaardmateraal €7,50 incl.btw (PostNL).

        - Gratis verzending boven een orderbedrag van €200,- excl. BTW.

    • 1.3. Wat is de levertijd?
      • Webshoporders die voor 12.00 uur zijn besteld, worden dezelfde werkdag verzonden of anders aangegeven.

        De Dakgootwinkel-transporteur levert 75% van de orders binnen 1 werkdag.

        De overige 25% wordt binnen 3 werkdagen geleverd, onder andere wanneer:

        - Het een levering voor de provincie Zeeland of Limburg betreft;

        - Het een levering voor de Waddeneilanden (maximaal 4 werkdagen) betreft;

        - Het product niet voorradig is (levertijd: maximaal 3 à 4 werkdagen)

        - Het zink-maatwerk betreft (binnen 3 werkdagen).

         

        Zit er spoed achter jouw bestelling?

        Geef dit aan in het opmerkingenveld van de winkelwagen. Dan zorgen wij ervoor dat onze transporteur jouw bestelling de volgende werkdag komt leveren.

         

        Leveren op een bepaalde tijd?

        Heb je jouw bestelling morgen om 8.00 uur nodig op de bouwplaats? Neem contact op met onze klantenservice om jouw tijdslevering te bespreken. (Dit is mogelijk tegen een meerprijs.)

         

        LEVERTIJD BELGIE

        Webshoporders die voor 12.00 uur zijn besteld, worden dezelfde dag verzonden.

        De levertijd voor België is 4 werkdagen (voor Wallonië geldt een meerprijs).

    • 1.4. Waarom zijn de prijzen incl. BTW en excl. BTW weergeven?
      • De prijzen in onze webshop zijn inclusief btw. omdat je bij Dakgootwinkel.nl ook zonder een account aankopen kunt doen. Hierdoor zijn wij verplicht om de prijzen inclusief BTW weer te geven.

        Door de wisselende zinkkoers kunnen zinkprijzen per dag verschillen.

    • 1.5. Wordt de BTW automatisch verlegd (BE zakelijk)?
      • Wanneer je een zakelijke afnemer bent en uit België komt, dan kun je in de winkelwagen bij klant type "zakelijk" invoeren en bij landkeuze "België". De winkelwagen zal automatisch de BTW verleggen.

  • 2. Verzendkosten en Levertijd
    • 2.1. Wat zijn de verzendkosten?

      • VERZENDKOSTEN

        - producten langer dan 1 meter: €33,06,- excl.btw per transporteur. (gratis boven €200,- excl. btw)

        - standaardmateriaal: €7,50 incl.btw verzonden per Sandd (geen track & trace).

         

        België

        - producten langer dan 1 meter: €42,50 incl.btw per transporteur.

        - standaardmateriaal: €19,50 incl.btw verzonden per PostNL of DHL.

        - Gratis verzending orderbedrag boven €350,-

    • 2.2. Wat is de levertijd?
      • Webshoporders die voor 12.00 uur zijn besteld, worden dezelfde werkdag verzonden of anders aangegeven.

        De Dakgootwinkel-transporteur levert 75% van de orders binnen 1 werkdag.

        De overige 25% wordt binnen 3 werkdagen geleverd, onder andere wanneer:

        - Het een levering voor de provincie Zeeland of Limburg betreft;

        - Het een levering voor de Waddeneilanden (maximaal 4 werkdagen) betreft;

        - Het product niet voorradig is (levertijd: maximaal 3 à 4 werkdagen)

        - Het zink-maatwerk betreft (binnen 3 werkdagen).

         

        Zit er spoed achter jouw bestelling?

        Geef dit aan in het opmerkingenveld van de winkelwagen. Dan zorgen wij ervoor dat onze transporteur jouw bestelling de volgende werkdag komt leveren.

         

        Leveren op een bepaalde tijd?

        Heb je jouw bestelling morgen om 8.00 uur nodig op de bouwplaats? Neem contact op met onze klantenservice om jouw tijdslevering te bespreken. (Dit is mogelijk tegen een meerprijs.)

         

        LEVERTIJD BELGIE

        Webshoporders die voor 12.00 uur zijn besteld, worden dezelfde dag verzonden.

        De levertijd voor België is 4 werkdagen (voor Wallonië geldt een meerprijs).

  • 3. Bezorgen en Afhalen
    • 3.1. Kan ik ook bij Dakgootwinkel.nl afhalen?
      • Zeker! Dat kan bij ons Pick Up Point in Raalte.

         

        Pick Up Point 
        Dakgootwinkel.nl
        Praamstraat 70 
        8102HN Raalte (OV)

        Afhaaltijden van 07:30 t/m 17:00 uur.

        Na ontvangst van jouw bestelling kan deze de volgende dag worden afgehaald (alleen standaard materiaal). 
        Voor dezelfde dag afhalen, neem contact op met onze klantenservice om te controleren of jouw gewenste artikelen op voorraad zijn.

    • 3.2. Verzendbevestiging ontvangen, maar wanneer wordt mijn order geleverd?
      • Bezorgtijd transporteur
        Elke nacht worden de routes voor levering door de transporteur bepaald. Het tijdstip van leveren kunnen wij daarom niet van te voren aangeven. Onze transporteur zal op werkdagen tussen 06.30 en 18.00 uur de bestelling komen bezorgen. De chauffeur heeft van ons opdracht gekregen om minimaal een uur van te voren te bellen. Bij 95% van de orders wordt dit dan ook gedaan.
        Neem de dag van bezorging, gerust contact op met de klantenservice om te kijken welk dagdeel jouw bestelling wordt geleverd.

        T.b.v. afhaal orders
        Mocht je de bestelling reeds afgehaald hebben bij ons Pick Up Point, dan kun je de verzendbevestingsmail als niet verzonden beschouwen.
  • 4. Retourneren en Ruilen
    • 4.1. Tot wanneer kan ik het product retourneren?
      • Je hebt het recht om het product binnen een termijn van 90 dagen zonder opgaaf van reden te retourneren. De herroepingstermijn verstrijkt 90 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde die niet de vervoerder is, het(/de) product(en) fysiek in bezit krijgt. Om het(/de) product(en) te retourneren, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of per e-mail) op de hoogte stellen. Je retouraanvraag is geldig als deze binnen de termijn van 90 dagen is verzonden. Je kunt je retournering aanmelden bij info@dakgootwinkel.nl (Formeel niet nootzakelijk: met het wettelijke modelformulier uit de algemene voorwaarden) of door te bellen met onze klantenservice.

        Let op!
        Indien producten dusdanig zijn beschadigd of gebruikssporen bevatten die verder gaan dan de benodigde handelingen voor het vaststellen van de werking, kenmerken of aard van het product, ben je zelf aansprakelijk. Wij behouden ons het recht voor om deze producten niet te crediteren.

        Retouradres
        Dakgootwinkel.nl
        Praamstraat 70
        8102 HN Raalte

    • 4.2. Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
      • Binnen de zichttermijn van 30 dagen zijn de retourkosten voor de rekening van de afnemer.

        Let op!
        Indien producten dusdanig zijn beschadigd of gebruikssporen bevatten die verder gaan dan de benodigde handelingen voor het vaststellen van de werking, kenmerken of aard van het product, ben je zelf aansprakelijk. Wij behouden ons het recht voor om deze producten niet te crediteren.

        Retouradres
        Dakgootwinkel.nl
        Praamstraat 70
        8102 HN Raalte

    • 4.3. Hoe en wanneer krijg ik mijn geld terug?
      • Nadat je de retouraanvraag hebt ingediend, betalen wij het bedrag zo spoedig mogelijk terug op dezelfde manier als de wijze waarop de oorspronkelijke transactie is verricht. Dit gebeurt in ieder geval binnen 14 werkdagen.

    • 4.4. Hoe moet ik het product retourneren?
      • Je retourneert je bestelling met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele staat en verpakking. Wij adviseren altijd om de verzenddoos en de originele verpakking zorgvuldig open te maken, zodat je deze eventueel kunt gebruiken om de bestelling terug te sturen. 

    • 4.5. Wanneer moet ik de producten retour sturen?
      • De producten die je retour wilt sturen, moeten binnen 14 dagen nadat je een retouraanvraag bij ons hebt ingediend, naar ons verstuurd of bij ons afgeleverd zijn.

    • 4.6. Kan ik mijn bestelling aan de chauffeur geven of omruilen?
      • Dat is helaas niet mogelijk. Omruilen kan in overleg met de klantenservice.

    • 4.7. Hoe word ik op de hoogte gehouden van mijn retourzending?
      • Je ontvangt een bevestiging per e-mail wanneer wij de producten retour hebben ontvangen en de retourzending in behandeling wordt genomen.

    • 4.8. Kan ik een product ook ruilen?
      • Dit kan zeker. De snelste manier is om het product retour te sturen en een nieuw product te bestellen op de website.

  • 5. Fout of schade geleverde order
    • 5.1. Fout in geleverde standaardmateriaal?
      • Fouten worden er helaas gemaak, maar wij willen dit zo goed mogelijk oplossen.
        Mocht er een fout gemaakt zijn in jouw order, dan bieden wij twee standaard oplossingen.

        1 - Wij sturen het correcte product op binnen de aangegeven levertijd.
        2 - Wij crediteren het product en je ontvangt binnen twee werkdagen het geld terug.

        Neem contact op met onze klantenservice voor jouw gewenste oplossing.

    • 5.2. Fout in geleverde maatwerk/zetwerk?
      • Fouten worden er helaas gemaak, maar wij willen dit zo goed mogelijk oplossen.
        Mocht er een fout gemaakt zijn in jouw order, dan bieden wij twee standaard oplossingen.

        1 - Wij sturen het correcte product op binnen de aangegeven levertijd.
        2 - Wij crediteren het product en je ontvangt binnen twee werkdagen het geld terug.

        Neem contact op met onze klantenservice voor jouw gewenste oplossing.

    • 5.3. Schade bij afgeleverde order?
      • Voordat je tekent voor ontvangst, dien je het pakket goed op zichtbare beschadigingen te controleren.
        Bij schade laat de chauffeur hier een notitie van maken voordat je de pakbon tekent.
        Stuur vervolgens meerdere foto’s van de beschadiging naar info@dakgootwinkel.nl

        Na het uitpakken toch beschadigd?
        Wij verzoeken je dan binnen 1 werkdag na levering meerdere foto’s op te sturen.
        Na 1 werkdag kunnen wij de schade niet meer verhalen op de transporteur.
        Heb je geen notitie laten maken bij ontvangst of geef je de schade pas na 1 werkdag door, dan valt deze onder je eigen verantwoordelijkheid.
  • 6. Bedrijfsgegevens
    • 6.1. Wat zijn de bedrijfsgegevens?
      • Bedrijfsgegevens Dakgootwinkel.nl

        Pick Up Point (bezoekadres)
        Open van maandag t/m vrijdag: 7:30 tot 17:00 uur
        Praamstraat 70
        8102HN Raalte (OV)

        Administratie (geen bezoekadres)
        Loolaan 554

        7315AG Apeldoorn
        KVK-nummer: 01152181
        BTW-nummer: NL 100715370B01