Herroepingsrecht

Retourproces Dakgootwinkel.nl 

Om je retour correct en snel te verwerken, verzoeken wij je vriendelijk de onderstaande procedure te volgen.

1. Contact opnemen: Neem eerst contact met ons op via [email protected] en vermeld duidelijk de producten en aantallen die je wilt retourneren. Wij zorgen ervoor dat de retourzending bij ons magazijn wordt aangemeld, zodat deze correct kan worden verwerkt.

2. Retouradres: Stuur de goedgekeurde producten retour naar onderstaand adres, en vermeld hierbij altijd je naam en het ordernummer (begint met DW).

T.a.v. Dakgootwinkel.nl
Westerlengte 8
8081PZ Elburg

3. Na ontvangst: Zodra wij de retourzending in goede orde hebben ontvangen en gecontroleerd, sturen wij je de bijbehorende creditfactuur.

Op deze manier kunnen we het retourproces zo efficiënt mogelijk laten verlopen.
Bedankt voor je medewerking!

Belangrijke informatie: 

Maatwerk en gesoldeerde goten kunnen niet retour! 

• Indien producten beschadigd zijn of gebruikssporen bevatten die verder gaan dan nodig is om de werking, kenmerken of aard van het product vast te stellen, ben je zelf verantwoordelijk voor de waardevermindering. Wij behouden ons het recht voor om dergelijke producten niet te crediteren.

 

Tot wanneer kan ik het product retourneren? 
Je hebt het recht om het product binnen een termijn van 90 dagen zonder opgaaf van reden te retourneren. De herroepingstermijn verstrijkt 90 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde die niet de vervoerder is, het(/de) product(en) fysiek in bezit krijgt. Om het(/de) product(en) te retourneren, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of per e-mail) op de hoogte stellen. Je retouraanvraag is geldig als deze binnen de termijn van 90 dagen is verzonden. Je kunt je retournering aanmelden bij [email protected] met het wettelijke modelformulier uit de algemene voorwaarden of door te bellen met onze klantenservice.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren? 
Binnen de zichttermijn van 90 dagen zijn de retourkosten voor de rekening van de afnemer.

Hoe en wanneer krijg ik mijn geld terug? 
Nadat je de retouraanvraag hebt ingediend, betalen wij het bedrag zo spoedig mogelijk terug op dezelfde manier als de wijze waarop de oorspronkelijke transactie is verricht. Dit gebeurt in ieder geval binnen 14 werkdagen.   

Hoe moet ik het product retourneren? 
Je retourneert je bestelling met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele staat en verpakking. Wij adviseren altijd om de verzenddoos en de originele verpakking zorgvuldig open te maken, zodat je deze eventueel kunt gebruiken om de bestelling terug te sturen. 

Wanneer moet ik de producten retour sturen? 
De producten die je retour wilt sturen, moeten binnen 14 werkdagen nadat je een retouraanvraag bij ons hebt ingediend, naar ons verstuurd of bij ons afgeleverd zijn.

Kan ik mijn bestelling aan de chauffeur geven of omruilen?
Dat is helaas niet mogelijk. Omruilen kan in overleg met de klantenservice.

Hoe word ik op de hoogte gehouden van mijn retourzending?
Je ontvangt een bevestiging per e-mail wanneer wij de producten retour hebben ontvangen en de retourzending in behandeling wordt genomen.